субота, 1. мај 2010.

Stratford Upon Avon,Shakespeare i Gordon Banks

Kakve su relacije Shakespeare-a i Gordon Banks-a?
Skoro nikakve ali u  jednom danu sam uspeo da upoznam rodno mesto najveceg engleskog pisca i najboljeg engleskog golmana svih vremena.
Putovanje iz Londona do Stratford Upon  Avon traje oko 2 sata.
Imao sam tu srecu da budem smesten u hotelu Holiday Inn koji je blizu centra.
Zapravo u Stratford Upon Avon-u je sve blizu  centra!
Posto sam stigao u rano poslepodne a imao sam na raspolaganju  samo par sati za upoznavanje sa gradom,zamolio sam mog dragog prijatelja Tima da mi na brzinu pokaze  sve sto moze.
Iako je grad http://www.stratford-upon-avon.co.uk/ rodno mesto Shakespeare-a logicno bi bilo da krenemo do njegove rodne kuce ,pa pozoriste itd.Ali izbor je pao na pub!!!Opet i to je logicno:)
Dirty Duck/Black Swan je naziv pub-a http://www.pub-explorer.com/warwks/pub/dirtyduckstratforduponavon.htm i nalazi se u blizini  Royal Shakespeare Theatre http://www.rsc.org.uk/home/default.aspx koji je bio u fazi renoviranja(ovo pisem skoro godinu dana posle!!)
 
Unutrasnjost pub-a je preplavljena fotografijama glumaca i izgleda sasvim pristojno.Predpostavljam da je bar jedan glumac" koji visi na zidu" bio prisutan ali nisam imao vremena za upoznavanje.
Smestili smo se u prijatnu bastu sa zadnje strane pub-a i popili pice .Tim je ubrzo naredio polazak.
Na moju veliku zalost bio je neki festival u gradu i velika guzva.
Kao da su svi turisti sveta bas danas dosli u Stratford Upon Avon!
 
Globalizacija je ucinila svoje i u Stratford-u.Kako su samo pokvarili ovu lepu crkvu!!Mozda poznata banka zeli da napravi neku paralelu izmedju boga i novca?Hm zaista cudno.Sami procenite.

Odmah desno je rodjen on http://www.william-shakespeare.info/.
Tu su nezibezni turisti kojima guzva nije zasmetala.

A bogami i Garisha:)

I ja sam turista !!!

Fotografija Shakespeare rodne kuce bez turista.
Jos malo fotografija Stratfrod Upon Avon-a.
Grad je naravno dobio ime po reci Avon.
Nisam imao vremena da se vozim brodom, iako mi je ta mogucnost bila ponudjena ispred  hotela.

Reka Avon se jos naziva Shakespeare's  Avon,pogodite zasto?
Dugacka je  137 km i glavna stanica za turisticke ture brodom nalazi se ispred Royal Shakespeare Theatre.http://www.waterscape.com/canals-and-rivers/river-avon-stratford
 U neposrednoj blizini luke ili kako god zvali to mesto odakle polaze brodovi,nalazi se mali park sa statuama Shakespeare-ovih junaka.



 U samom sredistu je naravno on!!
Vece se priblizavalo i morao sam nazad u hotel da se presvucem za humanitanu veceru u lokalnom fudbalskom klubu http://www.stratfordtownfc.co.uk/ , koje je organizovao Gordon Banks http://en.wikipedia.org/wiki/Gordon_Banks .
Pitao sam Tim-a kako da se obucem?Rekao je da ne brinem da ce mi poneti kravatu kada bude dolazio.
Vec sam pomislio da ce svi u klubu biti obuceni kao poslanici u parlamentu sa neizbeznim odelima na pruge i belom kosuljom sa plavom kragnom .Ali ne bi tako!
Gospodin Banks je bio u odelu kao i jos nekolicina ali uglavnom dress code kod  tradicionalnih engleza se nije postovao.To znaci da kravatu nisam ni stavio.Lucky me!!!
Ali pre vecere zamalo da dodje do medjunarodnog incidenta.Naime kada sam napravio ovu fotografiju,

prisao mi je neki tip i pitao me je:" Ko sam?Odogovorih ko iz topa- gost.Ljubazno mi je objasnio da ne smem da fotografisem decu.O moj boze!! Potpuno sam zaboravio da dolazim iz zemlje Srbije gde na nasu srecu nema pedofila i gde se deca mogu slobodno fotografisati.A samo sam hteo drugarima da pokazem fotografiju tima iz 7 engleske lige.Da li je 7?
Engleski fudbal brojim do Conference League a  F.C.Stratford Town je bio u u nekoj Middland ligi sto mu dodje 7 ili 8 liga.Nije ni vazno.
Koncept humanitarne vecere je bio da se prodajom suvenira i dresova dodje do sredstava za humanitarnu fondaciju na cijem je celu bio Gordon Banks.
Conferencier je bio neki smesno mali tip,zaboravih mu ime,navodno bivsi igrac Aston Ville.
Lokalci su se utrkivali ko ce vise funti da potrosi na aukciji.Boga mi neki su se dobro pokazali i za to su bili nagradjeni velikim aplauzom.
Sa svoje strane sam ucestvovao skromnim prilogom od 10 Her Majesty Of Great Bristish Pound:)
Negde na sredini veceri publici se obratio Mr.Gordon Banks.
Ko o cemu ,vojnik o skracenju a kurva o postenju.
Naravno da je dobar deo izlaganaja odnosio na  1966 godinu kada su jedini put osvojili World Cup.
Kako sada stvari stoje jos ce dugo pricati o tome.
Malo mi je bilo dosadno jer se nisam ni rodio kada su oni(englezi) poslednji put osvojili World Cup.
Ono malo sto znam o tome gledao sam na tv.
Pamtim World Cup tek od 1974 kada smo  pobedili Zair sa 9:0!!!
Inace cikica Gordon dobro izgleda za svoje godine i drag je lik.
Sve bi bilo u redu da me pri kraju izlaganja nije malo iznervirao.
Umalo opet da izazovem medjunardni incident:)
Pitali su ga :Ko je bolji fudbaler Pele ili Maradona?
Ogovorio je:"verujete mi Pele je najbolji igrac svih vremena."
E moj Gordone odbranio si mu jedan udararac i sad Pele najbolji?Nemoj tako.
What a save!!!
Dragi Gordone tvoja odbrana ce se pamtiti jos par godina ali ono sto ce ostati zauvek je:

 GOD'S HAND!

Pele je mozda najbolji ali Maradona je bog i tacka!!






















Нема коментара:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails