недеља, 29. март 2009.

Rotterdam -Grad eksperimenta




Najbolju definicuju Rotterdama dao je moj garisha holandez:
"U Roterdamu se prave pare a u Amsterdamu troše".
Imao sam priliku da iskusim drugi deo.Naime došao sam u utorak uveče i htedoh nešto da ubacim u kljun.Pozvah mog garlesa Kotanu da nešto mačujemo kad ono.....
Kaze Kotana:"Teško da ćemo navatati neki restoran radnim danom,više od polovine ne radi a i oni što rade,potrebna je rezervacija".
Šta ćemo,pravac voz i u Amsterdam.
"Brijanje" je palo u nazovi Argentinskom restoranu blizu Centralne stanice.
Dobro de, nisam ni očekivao da ću jesti za džabaka u Amsterdamu!!!
Da se vratimo na na moju glavnu destinaciju u Holandiji-Roterdam.
Prvo što ti na um padne kada pomisliš o Roterdamu je luka http://www.portofrotterdam.com
i FC Feyenoord http://www.feyenoord.nl/.Kasnije sam se setio i starog Erazma,kad sam prelazio preko mosta s njegovim imenom.
Koji se baš "otvarao".
Poznato je da je Rotterdam skoro do temelja uništen u II svetskom ratu.Tako da je grad "najsinoviji" u Holandiji.Nema blage veze sa ostalim evropskim gradovima i neodoljivo podseća na New York.Najbolji primer za to je http://www.hotelnewyork.nl
Ja sam spavao u drugom http://www.arthotelrotterdam.com/
Koji je oko 20-tak minuta peške udaljen od centra grada.Nalazi se u delu grada koji se zove Mashaven.U blizini je poreska uprava i sud.Pa ako kome nešto zatreba....
Dobre strane : metro stanice na pljucomet http://www.youtube.com/watch?v=wdfmmQpWU_c
parking,wi-fi
Loše strane:uzraubovan nameštaj u sobama,osoblje(uglavnom skolarci na praksi,potpuno nezainteresovani),ne baš prijatan komsiluk.
Uh zaboravih!!blizina Fejnordovog stadiona.Dobra strana za ljubitelje fuce:



View Larger Map


Fejnordovi navijači važe za jednu od najbrojnijih i najodanijih navijačkih družina.Ali su nažalost najpoznatiji po huliganima.Malo,malo pa UEFA kazni Feyenoord sa zabranom igranja u svim UEFA takmičenjima.Morao sam da kupim dresove i suvenire jer imaju boje kao moj klub(JEDEM LUKA I SLANINE ,NAVIJAČ SAM VOJVODINE!!!),trenirao ih je Vujadin Boskov moj sugrađanin i najvažnije za njih je igrao Johan Cruijff. http://en.wikipedia.org/wiki/Johan_Cruijff#Back_in_the_Netherlands ,koji je bio odbačen od svog matičnog kluba http://www.ajax.nl
Odužio im se tako što je uzeo kup i prvenstvo sa Feyenoord-om.
FC Feynoord shop radi kao dragstor.Muvaju se uglavnom englezi i ini turisti ali je bogami velik priliv lokalaca koji dolaze familijarno i kupuju za "sve pare".
Klincima sam kupio home&away shirts.










Koji je rivalitet izmedju Feyenoord-a i Ajaxa može se videti na primeru gradonačelnika, holandskog Obame-Ahmeda Aboutaleba http://en.wikipedia.org/wiki/Ahmed_Aboutaleb .
Naime jedan desno orijentisani političar je u vezi njegovog ustoličenja kao gradonačelnika rekao sledeće: "On dolazi iz Amsterdama,navija za Ajax ali što je najgore ima 2 pasoša".
Ali Aboutaleb se nije obazirao na oponenente,nego je odmah prionuo na posao.
I to ozbiljno.
Sve ono što je bilo prepoznatljivo za Holandiju poslednjih decenija,di su se sigrali sa kojekakvim eksperimentima: prostitucija-može,coffe shop-preporučljivo,gey brakovi-Gey je OK.Dragi nam Ahmed odstranjuje iz svog nadasve modernog i multikulturnog grada.
"Kraljice noći nećete videti u Roterdamu,moraćete da skočite do Amsterdama da ih upoznate.Coffe shop-ova u Rotterdamu sam video komada 2 i to u mom komšiliku.Dakle daleko od centra grada.I te će zatvoriti uskoro.Ko hoće da duva,pravac Amsterdam.
BTW Ahmed reče kad je postao gradonačelnik "Roterdam je zaista lep grad, sa specijanom populacijom i velikom istorijom".Reče i počeše da se najebava majke svima.
Kotrole tramvajske,poreske,bankarske,školske, i ine u beskraj.
Čini mi se ipak da je najsijača -KONTROLA MOZGA.To je svaki dan prisutno.
Da se vratimo na specijanu populaciju.Ono što na prvi pogled upada u oči da više od polovine "speciajalaca" ,čine stranci.Ne treba vam zvanična statistika da bi ste to primetili.
Više od te polovine "speciajalaca" su na crno u Holandiji i ništa ne plaćaju kraljevini.
To ne može batice.Porez mora da se plaća!!!
U medjuvremnu su objavili da je globalna ekonomska kriza stupila na scenu.
Kurave nema ko da prca,duvka je skupa,nema se para.Što je bilo ,bilo je.Ajde da ogulimo"specijalce" dok se oguliti može.
Tu ti Ahmed stupa na scenu.Uvodi multietničku i multikulturalnu disciplinu-LOV NA LJUDE.
Prvi primer sam video ispred hotela gde sam odseo.
Prvo sam pomislio da se snima CSI MIAMI.Tražio sam pogledom Horatio Cain-a http://www.google.com/search?hl=en&client=firefox-a&rlz=1R1GGGL_en___RS314&hs=jMj&q=horatio+Cain&btnG=Search .Ali ga ne nađoh.
Kako funkcioniše LOV NA LJUDE?
Lako.Ogradiš deo ulice sa žutom trakom(POLICE LINE DO NOT CROSS),navataš prolaznike tj.sateraš marvu u ograđeni deo.
Neko reko' Staljin?Ne bre batice, to se sve dešava u našoj nam dragoj i liberalnoj Kraljevini Holandiji.
Tu te sačekaju policija,poresko,carina i komunalci i ispitiju te.
E ako slučajno nešto nisi platio,ondak si obro' bostan!
Tako se uzima lova od građana.
Nego bojim se da ako ovi naši iz vlade čuju za ovaj eksperiment,najebali smo.Ionako sve prepisuju s trulog zapada.Nemo' neko da je pisno!!!
A šta kažu holanđani?
Ništa.Ćute.Navikli ljudi.
Trpan narod.
Da bi spoznali kakve su klompadžije toplo preporučujem knjigu Velibora Vidakovića-Holandska Mućkalica.
Moja malenkost će samo dati svoje viđenje istih.
Ima gi raznih eksperimenata što iskušavaju građani.
Eve kao to izgleda kad dođu naši.
NPR:Najavili ti se gosti iz Pičkovca da dolaze u ponedeljak u 10h.Otvoriš frižider ,vidiš nema cuge a bome ni klope.Hoćeš da ideš u supermarket.Ne moraš.Supermarketi uglavnom rade radnim danima od 12-17h!!!
Primiš goste i divanite o globalnoj političkoj situaciji i prolaznosti života.Preporučljivo je te teme kozumirati na prazan stomak.
Gosti iz Pičkovca ćekićaju do 11:45h.Vide domaćin se ne mili da ide u supermarket.
Zahvale se na gostoprimstvu i kao idu u hotel da se odmore.U stvari pravac supermarket.
Piše lepo Albert Heijn http://www.ah.nl/.Natovare klope ko za svadbu i pravac kasa.Izvade kreditnu karticu iz Pičkovca da plate.Ljubazna prodavačica kaže:"Ne primamo strane kartice ,samo holandske sa pinom".Pičkovčani taman da joj se n....majke ali se smiriše pa izvadiše 100 EUR.Opet ljubazna prodavačica se oglasi:"Izvinite ne primamo novčanice od 100 EUR,samo od 50 EUR i manje".
"Jel' možete da nam usitnite?Prave su majke mi"
"Izvinite mi nismo menjačnica"-reče prodavačica.
Tu popizdiše pičkovčani i spominjaše joj familiju i brod koje je dono' i Evropsku centralnu banku itd.
Pošto im je tetka koja živi već 12 miliona godina u egzotičnom gradiću Manitou Springs http://www.manitousprings.org/ donela onomad 1.000 $ za svadbu,odlučiše da pronađu menjačnicu.Bila u blizini neka Rabo banka.Ime im nije ulivalo poverenje zvučalo im nekako izraubovano ali ipak uđoše.
"Dobar dan mi bi smo da zamenimo 100 $".Širok osmeh bez zlatnog zuba bankarske službenice i pitanje:" Jel' imate ličnu kartu holandsku?".
"Nemamo.Znate mi smo iz Pičkovca"
"E onda ne može".
"Pa dobro kako može?"-priupitaše pičkovčani.
"Potrebno je da imate račun u našoj banci"
Snalažljivi pičkovčani na čistom flamanskom(koji se inače uči fakultativno kod njih od 3 razreda osnovne) se obratiše prvom u redu."Možete li da nam preko svog računa zamenite 100 $?".
"Da,naravno"kaže klompadžija.
Kurs im odgovara,sad će lova!!!
Širokoosmehnuta zausti"Znate procedura je takva da stavite dolare na račun,mi najavimo centralnom trezoru koji se nalazi u Utrehtu zahtev za isplatu eura i za 7 dana je na računu".
Zgledaše se pičkovčani ne mogu da veruju šta im ova priča.
"A jelte' jer možemo mi da odemo do tog Utrehta i direktno dignemo EUR,ne čeka nam se 7 dana".
"Ne može.I tamo ćete čekati 7 dana.Takva je procedura".
"Ima li neka menjačnica u blizini?"
"Ima u centru kod železničke stanice"
Pohitaše pičkovčani avtom do centra.Mesta za parkiranje ni u pismu.
Voziše se okolo salata jedno 20 min.
"Ma ko ga jebe ostavićemo ga ovde.Neće valjda da nam zelepe kaznu za 5 min."
Ulaze u menjačnicu.Vide neki "divlji" kurs. Razlika između prodajnog i kupovnog cirka 20 %.
"Jelte da nije neka greška?"
"Ne to je zvaničan kurs kod nas.Imate još 7 $ provizije na svaku transakciju.Zato vam toplo preporučujem da zamenite više."
Pičkovčani zenemeše.
Turiše stoćku kroz šalter i uzeše EUR.
Koliko,šta?Ništa in nije bilo jasno.Valjda će biti dosta da nešto žvaknu.
Dođoše do kola kad pored barmen s keceljom pokazuje prstom panuduru "Oni su!!!".
Odruka ih barmen.Nema pametnija posla.Ili mu je reko' Ahmed da ih odruka?
Pošto su zanemeli,mimikom objasniše panduru da nisu odavde i da ne znaju jezik.
Dadoše mu onu crkavicu što su dobili i rolov!!!
Pandur kulturno primi lovu iako je kazna bila veća ,nego što su tutnuli.Predpostavljam.
Reče im nešto al' ga nisu čuli.
Vozili su 1965 km direktno do Pičkovca.
Nisu stali ni na piš pauzu.
Kad su stigli u Pičkovac izljubiše zemlju i povikaše:
"Oj Pičkovce rodna grudo,bog me jebo(i Ahmedovi specijalci)u uvo što sam se odavde mrdo'."

Pisao bih vam još o Roterdamu ali mi je malo bljak.
Sve što vas zanima možete naći na : http://www.rotterdam.info/
Ako vam se uopšte ide?

Нема коментара:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails